Samen op reis met Rudy en Annick

klaar

De mh is naar de garage geweest en daarna naar de autokeuring geweest .

De autokeuring was al een reis op zijn eigen . Ik stond daar al van 6 uur s'morgens en na 10 uur is hij goedgekeurd .

Het zal een corona reis worden en dan hopen we ergens toe te komen waar het rustig is

Inpakken en onze reis gaat ik vermoed tussen de Ardeche en de Gardon heb je nog een rivier de Céze.

Maar momenteel voorspellen ze daar heel warm weer .

En onze zoon wil ons liever buiten hebben

Zomervakantie of corona reis

3 Augustus

We zijn vertrokken en rijden peagevrij naar Lyon en doen onze eerste in Charmes .

Charmes heeft een mooie camperplaats aan de Moezel en het Moezelkanaal .  Een oud dorpje , buiten dat de kerktoren ieder uur lawaai maakt dat toch een beetje aan het leeglopen is .

4 augustus camping La Genèse .

Camping  La Genèse  is een naturistencamping aan de rivier Cèze . Een rivier die tussen de Gordon en de Ardeche ligt . Een beetje onbekend en we hopen dat het hier rustig is .

s'Avonds toegekomen was de receptie al gesloten om 18 uur . Moesten we nog de baas zoeken . Ons plaatsen en reserveren in de restaurant in de camping lukte niet meer dus zelf onze bbq maken .

6 augustus Avignon

Gisteren hebben we niet veel dood gedaan . Platte rust en in de zon liggen . Normaal niet onze gewoonte .

Het is markt in Alès , in de halle van de abdij , maar dat had je in 5 minuten gezien .

Dan zijn we met de motor naar Avignon gereden .

Avignon is rond de 14de eeuw  het verblijfplaats van de paus geweest en is een van de weinige steden dat zijn historische centrum heeft behouden.

In het centrum hebben wij een toastje gegeten en daarna een wandeling in de smalle straten .

Veel te warm

Veel te warm om iets te doen . 38 ° in de schaduw . En toch proberen we nog iets te doen  .Uzès nodigt wandelaars en architectuurliefhebbers uit om zijn oude stad te ontdekken, zowel vol charme als rijk aan oud erfgoed . Woensdag en zaterdag is het markt in Uzès een grote markt in een mooi decor . Tussen de huizen voelt het hier minder warm

Pont du Gard

Een brug nog gemaakt door de Romeinen om water van Uzès naar Nimes te vervoeren . De bouw van deze brug heeft minder lang geduurd dan de zever over de Oosterweelverbinding en de Oosterweel zal nooit zoveel toeristen krijgen . Op de brug is mondmasker verplicht maar ik denk dat nog niet de helft van frankrijk er een heeft.

de motor onder een boom parkeren

mondmarker verplicht

Snoepmuseum

Niet ver van Uzès is een snoepmuseum van Haribo . Hoe ze vroeger snoep maakte en nu en al het snoep dat ze nu hebben  . Er is ook een grote boetiek waar veel mensen met zakken vol buiten gaan . Wij hebben niets gekocht , ik zou het opeten voor ik naar huis rijd . Niet om gewicht in de mh te besparen , als ik enkele kg bijgekomen ben  heeft dat ook niets uitgehaad .

9 augustus

Veel te warm vandaag . Zelfs de vuilbak wegdragen is een grote inspanning . Vandaag gaan we de eerste keer uit eten . Hier moet je reserveren om naar een restaurant te gaan . En in de schaduw liggen en zwemmen in de Cèze .

10 augustus

Montclus

We hebben vandaag een rit met de motor gereden  . Eerst naar Montclus . Een middeleeuws dorpje aan de Cèze . Wij vinden het mooi om dit soort dorpen te bezoeken

Barjac

Wij zijn naar Barjac gereden

gorges ardèche

We zijn dan naar Saint-Martin-d'Ardeche gereden . We moesten via een oude hangbrug waar je maar max 2 meter breed mag zijn . Met een beurdtrol overrijden .

Hier probeerde we te gaan eten maar alle restaurant zijn volzet . Dus rijden we de volgende 38km via de Gorges Ardèche  naar Vallon-Pond-d'arc . Een heel mooie route de Gorges  , af en toe mooie uitzichten maar wij konden nergens de motor mee in beeld zetten voor een foto. Ook had ik mijn volle concentratie nodig op een oliespoor van meer dan 25 km lang. Met de motor , niet comfortabel.

In Vallon-Pond-d'arc toegekomen na half 3 zijn de keukens gesloten . Een belegd broodje en een cola . Ik ben moe en het is te druk in dit dorp , het rondwandelen zal voor een andere keer zijn

Hangbrug

Lassie

Lassie is geen dorp , maar hier aan de overkant van de  rivier Cèse is ook een naturistencamping en iedere avond rond dezelfde tijd loopt of ligt  Lassie . Persoonlijk houden wij dat liever achter gesloten deuren .

Vandaag eindelijk geen teperatuur van boven de 38° . Het was 35° en het voelde beter dan de vorige dagen

Wij hebben weeral aan onze mh gegeten . Vandaag bbq met koude aardappelen en groenten . Ik was weer  te laat om een foto te nemen

11 Augustus

Vandaag rustig aan doen , maar toch iets . We rijden naar Cascades du Sautadet . Watervallen , denken wij . Volgen de laatste km het verkeer mee, naar een parkeerplaats onder het dorpje La-Roque-sur-Cèze . Heu zoveel parking , en 5euro , is hier nog iets te zien .

Het voor middeleeuwse dorp met oude kassieachtige straten gebouwd op een rots . Geen straat is vlak en ik denk dat het vroeger gebouwd is door rijken , boven zijn verschillende kastelen geweest . Voor ons is dat weer het van het . Om  zo'n dorp te verkennen . Ik denk dat hier veel caches liggen , aan Annick  te zien .

de geementelijke waskot

links het school recht het gemeentehuis

Mont Ventoux 82 km ver van hier

Watervallen

Op 13 minuten wandelen van hier heb je de watervallen . Er is zoiets als , als het hoog water is of als het laag water is . Aan de rotsen te zien als het hoog water is . Dan sta ik hier niet.

Deze avond weer gezellig bbq

O ja al bijna een week wil niemand naast ons staan . Wij staan onder aan de kamping , enkele stappen van de rivier . Wij hebben daar geen last van . Wij leven ins ons eigen bubbel . Ik lees op FB vele verhalen dat belgen het hier veilig vinden . Neen veiligheid dat doen we zelf . Wij , ik bescherm ons tegen corona .

Wij zaten zo goed als onbereikbaar . Geen GSM contact geen G4 of 3 . Wij hebben Wifi voor een week gekocht en het was op . De laatste dag was het eindelijk koeler . Ongeveer 33° . We hebben gewoon een rustdag gehouden en soms iets op zijn plaats gezet in de mh . De motor in de aanhangwagen en in de rivier een stukje zwemmen .

14 december

Hoe naar huis rijden . Eerst de documenten dat wij belgen moeten invullen via gsm . Ik denk dat ik de verkeerde streek heb aangeduidt Ardenne en het moest Ardeche zijn . Oei pas vandaag gezien . Maar beide departimenten zijn groen . Nu dat we thuis zijn is Ardeche oranje . We hebben klussen genoeg te doen rond ons huis dan hebben we voor bubbels en zelfisolatie gene tijd .

De terugweg is een kleuren boek , veel oranje van Vogezen  tot Moezel  en daarom zijn we over de peage direct naar huis gereden