Winter vakantie

Weer thuis

De A 7 is vanaf 1 januari tolvrij tot Tarragona .  Ik heb dan maar eens geprobeerd wat het verschil zal zijn . We zijn in een trek naar Montpeyroux gereden . Deze camperplaats lag niet ver van de A 75 . Het was donker toen we hier toekomen . S'morgens om 6uur 30 was het hier -5° buiten .En zat ik al weer achter het stuur .   Zondag namiddag staan we thuis en hebben de camper nog leeggemaakt .

Tanken bij -5°

10 januari inpakken

Onze laatste dag . Inpakken en van zoveel mogelijke mensen afscheid nemen en jammer genoeg  zijn we er vergeten of ze zijn niet thuis .

We zijn met O&A met de bus naar Benidorm gereden daar was een Geocaching meet & greet . Het duurde niet lang en dan is het beginnen te regenen . S'avonds zijn we in een Belgische restaurant  Las jarras gaan eten .  Het is de eerste keer dat we hier in regen zien  . En dat op onze laatste dag

9 januari motorrit

Het was vandaag niet echt warm en Annick en ik gaan een toerke maken met de motor .

We reden via Calpé naar Javea boven aan de vuurtoren . Soms bij helder weer kan je van hier Ibiza zien maar die geluk hadden wij vandaag niet . Van hier reden we via Parcent naar Tarbena en zijn gestopt aan restaurant  Sa Canterella .Sa Canterella heeft een prachtig uitzicht naar Tarbena en Benidorm . Binnen heeft een apparte stijl , net een museum van oud hand werkgerief ordelijk aan de muren gehangen. Propere keuken en lekker eten . Terug op de camping nog eens een babbel gedaan met onze nieuwe buren .

8 januari Benidorm Bastards

Wij zijn met Omer en Ann weer in  Sandos Monaco Hotel gaan eten . Je weet wel in die restaurant waar je voor 15 euro pp goed kan eten en drinken . Daarna zijn we naar het boulevard aan het Llevant strand gewandeld en belande in een Heartbreak Rock Bar . Ik herinner mij dat ik als 16 jarige knaap op mijne fiets en enkele vrienden met hun half opgefokte 50cc brommerke nog naar een TD gingen . Vandaag gebruiken ze hier Benidorm Bastardkarretjes . lol

Na ene gedronken te hebben en enkele mooie nummers gehoord te hebben moest Annnick en Omer nog een cache zoeken

7 januari Altea

Vandaag zijn wij met Omer en Ann naar de markt geweest in Altea . Daarna zijn we in Altea in het hystorisch centrum geweest omdat Annick en Omer nog 2 caches wilde zoeken . Met succes omdat Annick het al enkele dagen geleden het al gedaan heeft.

Daarna zijn we nog naar Camperpark Costa Blanca geweest . Hier hebben we enkele jaren geleden verschillende keren met de camper geweest en ze hebben pas een nieuwe start gemaakt . Hopelijk deze keer voor vele jaren

En daarna zijn we naar Pizza4 U een lekkere 3 gangen menu gegeten

Altea

CASCO ANTIGUO DE ALTEA Het oude centrum van Altea, Casco Antiguo, is een bezienswaardigheid op zich. Het is gebouwd op een heuvel, waardoor het steile kronkelende straatjes heeft. Hier vind je prachtige, witgekalkte huizen. In de 18e eeuw werden deze huisjes vooral gebruikt als ambachtelijke werkplaatsen, winkels, galeries en restaurants. Vandaag de dag zijn er nog steeds veel terrassen, restaurants, handwerkzaakjes en galeries te vinden. De toegang naar het oude centrum gaat nog steeds via de oude poort, Portal Viejo genoemd, die een middeleeuwse oorsprong heeft.

6 januari Cachen

Het had deze morgen weeral goed gevrozen . maar in de dag was het nog lekker warm .

Annick is samen met Omer gaan cachen op de Sierra Helada , ze wilde de 2 moeilijk bereikbare cache nog vinden . Er lag zelfs één in een grot . Naar deze was het klimmen en klauteren .

Fietsen

Rudy heeft vandaag een fietstocht gemaakt in de bergen . 119 km via Tarbena naar Castell de Castell naar Port de Tendons een hoogte van 1025 m boven de zeespiegel en terug .

de eertse bomen staan in bloei

een bushokje op het fietspad

5 januari Wandelen

Vandaag ben ik weer met een groep  wandelaars een wandeling gaan maken

een krachtige wandeltocht op moeilijke paden van 9 km vertrekken in Jalon naar de Coll de Rates en weer .

Voor we vertrokken hebben we in "Casa Claudia" een koffie gaan drinken en werdt Travis tot koning gekroond en Ferdinant krijgt de boon

Spijtig dat mijn gps de route wel opgenomen heeft maar niet op gps wil zetten

King Travis

4 januari werkdag

N&D zijn verhuisd van de camping naar een huisje in Albir . Wij hadden ze beloofd om enkele spullen met de aanhangwagen te vervoeren . S'avonds zijn N&D en O&A en wij samen gaan eten in de Panaché . Een belgisch drank eet café hier Benidorm waar je lekker kan eten .

2 januari

Annick is gaan cachen in Altea

Wandeling

Rudy heeft vandaag met die wandelgroep de Ruta de los Acantilados of de Kliffenroute bewandeld . Je moet wel wat konditie hebben voor deze prachtige wandeling van ongeveer 10 km langs de kust .

1 Januari

Voor iedereen de beste wensen en een goede gezondheid

Benidorm

We zijn al een hele tijd in de buurt van Benidorm maar daarom komen we er niet veel .Vandaag zijn we met de motor naar Benidorm gereden en deze wandeling gemaakt . We zijn in oud Benidorm een tapa gaan eten .

Mijn voornemens van het nieuwe jaar

Vraagt Jarno aan mij wat mijn voornemens zijn voor het nieuwe jaar . Hawel , deze morgen ben ik in mijn stoel gaan liggen en ik keek naar een mooie grote camper van een half miljoen . Die is niet van mij , ik keek er naar . Zijn wij gaan wandelen in Benidorm en er reed voor mij een mooie nieuwe ferrari in zone 10km/uur . Ook niet van mij , ik keek ernaar 5 minuten later reed dan ,in zone 20km/uur een Mc laren . Alé die mag dan toch al 10km/ uur sneller zelf gezien . En zo had ik nog van die dinges gezien vandaag . Dus mijn voornemens voor dit jaar is dat ik nog lang zo'n goede ogen mag hebben .