Huidige reis

Voor wie onze laatste rit , een bezoek aan de kerstmarkt Durbuy op weekend 7 en 8 december

Najaar 2019

Winter Spanje

Hier klikken op

Winter Spanje deel 2

31 december

Vandaag is Annick gaan geocache

Rudy heeft in de dag met de fiets gereden , een rit van 104 km Naar Javea tot aan de vuurtoren  . S'avonds zijn wij samen met Ann en Omer oude jaar gaan vieren in de Sapporo

29 december bergwandeling

Vandaag hebben wij afgesproken met een groep in L' Albir . Met auto's reden we naar Finistrat . Hier deden we een mooie bergwandeling . Een wandeling van ongeveer 10 km in de buurt van de Puig Campana rond een berg en over de Coll de Sacarets . Onderweg deden we enkele stops om te eten en drinken . Dank u de wandelgroep voor deze gezellige wandeling .

28 Decemer Sandos Monaco

Vandaag hebben we Ferdinand gevolgd en gaan eten in het Sandos Monica Beach Hotel . Voor 15 euro heb je hier lekker en veel gegeten en gedronken  .

26 december Benisol

We hadden het gezien om Los Alcazar en er was nog 1 plaats op Benisol . Dan zijn we maar verhuisd naar Benisol . We hebben een aantal bekende vrienden nog eens goede dag gedaan

vrolijk Kerstfeest

Vrolijk kerstfeesten (foto is Elin en dieuwke)

25 December Torrevieja

Vandaag is het kerstmis  en het is 24° warm . We zijn naar Torrevieja gereden en hebben eens langs de dijk gewandeld . Weer op de mobilhome plaats komen we nog bekende tegen . Joke en Jilles staan maar 2 campers van ons en dat hadden we eerst niet door . We worden nog door Joke uitgenodigd en hebben nog eens gezellig bijgebabbeld

Halloween op kerstvakantie

24 december fietsen en cache

Fietsen langs de andere zijde van "Mar Menor " zo noemt die lagune . We zijn eerst naar peurto Marina de las Salinas gefietst en Annick heeft enkele caches gedaan en dan langs de molens aan de modderbaden gefietst .Een mooi toertje van 40.3 km . Annick had grote moeite moeten doen om haar caches te vinden , ze heeft er zelfs een gevonden in een namaak kaka

zout bergen

ijk da vies

zout winning

23 December quarante y tres

We hebben om 12 uur deze middag afgesproken in het gebouw Licor 43 . Voor 14 euro per persoon krijg je een rondleiding in het bedrijf en daarna een geschiedenis in likeur en het ontstaan van deze familiebedrijf . Dat 43 in 60 landen wordt verkocht  . In het bedrijf zelf mag je geen foto's nemen . De likeur wordt eerst met zijn 43 kruiden in vaten gerijpt in enkele fases . Dan wordt het in een modern bottelarij in flessen gebotteld . Wij hadden het geluk dat ze export Belgie en Nederland deden . Het museum en het proeven van 3 likeuren en 1 coctail was de moeite waard

Ik vertrek

In de namiddag zijn we gaan wandelen in Los Alcazar , een oud stadje . Komen we langs een Bar "San Juan Beachbar " een gezelig simpel eet en drank huis uitgebaad door een vriendelijk nederlands  dame bekend in "ik vertrek " Annick heeft een broodje kip en ik een lekker saldade tonijn gegeten

22 december Motorrit Cartagena en La Manga

In de voormiddag vertrokken met de moto naar Cartagena . Een Oude havenstad dat nog bij de Romeinen onstaan is en daarna hebben de Moren er nog lang beheerst .

Daarna naar La Manga geweest

La Manga het meest bekend van Mar Menor , het is de langste zeearm in Europa . Een smalle lange strook dat de Lagune scheidt van de Middelandse zee . Bijna op het eind heb je Puente de la Risa een steil bruggetje gebouwd met de bedoeling daarna een soort modern Venetie te bouwen (Straatje ,huisje met jacht en kanalen ) . Eigenlijk Mislukt . La Manga zelf volgebouwd met vakantiehuizen en appartementen , vandaag buiten de verkeerslichten leefde hier niets .

21 December Los Alcazar

Na drie dagen mooi gemikt tussen twee stormen Elsa en Fabian in Frankrijk , rond de Pyreneeen gereden daar sneeuwde . We zijn we in Los Alcarar geraakt en hebben ons genesteld in deze camping.

Veel hebben we vandaag niet gedaan , de satellietschotel plaatsen is en blijft het zwaarste werk

20 december Zaragosse

Over Bordeaux naar , het regent en sneeuwt in de Pyreneeen . Kiezen wij over Bayonne , Pamplona naar Zaragoza .In Pamplona nog diezel getankt aan 1.148 euro de liter . Moe zijn we op deze gestopt . Naast een sportcomplex  .

19 december Chateauroux

In de voormiddag vertrokken via Parijs , daar stuurde onze gps ons via de A86 riching Versailles en vervolgens in een 2 m hoge tunnel . Oei en dan begint het hé , de gps wil geen andere route en wij zijn 2.60 m hoog en zo naar de Seine zelf onze plan trekken en het spituur moet nog beginnen . We zijn er uit geraakt en onze eerste overnachting in Chateauroux op deze plaats gedaan .

winter Spanje

Donderdag 19 december vertrekken wij naar het zuiden . De warmte opzoeken .

Nu de mh klaarmaken en werkdagen aftellen